De gebruikte streamers en gesneuvelde stripping basket

Afgelopen zondag was het dan zover. Alex en ik zouden weer een dagje op snoekenjacht gaan. Al een paar dagen van te voren waren we ermee bezig. Wat gaan we doen en waar gaan we heen, al met al werd vrijdag tijdens de lezing van Hilco de knoop doorgehakt.

Polderen dat gaan we doen, een leuke dag de polder in en kijken wat het wordt. Zondag om 09:00 stond Alex bij mij op de stoep. Ff een bakkie doen, lachen en dan de auto in op jacht naar vriend of liever vriendin ESOX.

Na een stukje gereden te hebben kwamen we aan in de polder en was het eerste water wat we zagen zo troebel als de …. Na een stukje doorgereden te hebben zagen we een vertrouwd gezicht, een kruising van water en een visser met kunstaas die daar liep te gooien. Dat kunnen wij ook dachten we en we zijn ook op die kruising staan gooien. Na een aantal worpen mijn mijn eigenbouw streamer was het raak, mijn hengel ging krom en ik was erg blij. Helaas was dit voor korte duur omdat de snoek losde. Ondanks dit was mijn dag eigenlijk al goed, een aanbeet op mijn zelfbouw groen wit blauwe streamer. Hierna werd het stil en was er nog veel water wat we zagen maar geen snoek te vinden. Op den duur kwam Ad Swier ook nog even langs om te kijken of we wat hadden gevangen. Na een heerlijk gesprek zijn we gaan bedenken waar we heen zouden gaan.

Eerst ff een broodje en een verse espresso en toen weer de auto in, het plan is gemaakt. We blijven in de polder en als dit niets wordt gaan we een ander water zoeken. Na de eerst worpen op het tweede waren we er al snel achter, het water stond laag heel laag en al snel waren we het zat. Op naar water nummer drie.

Daar aangekomen was het snel raak en kon ik blij zijn want na een losser was er nu ook een snoek die was blijven hangen op mijn zelfbouw streamer. Maar o wat was die snoek toegetakeld, dikke wonden in de rug van zijn/haar oma denken we… Na deze eerste snoek hebben we het water gevolgd en kon Alex ook een mooi snoekje van 65 pakken op zijn streamer. Nog even doorgaan want we hadden allebei al een volger gehad op een bepaalde spot. Dan komt dat moment dat je materiaal ermee stopt en zegt “het was leuk maar nu niet meer” mijn stripping basket stopt er mee en de riem scheurt bij de stof af. Zojuist een nieuwe besteld bij smartlures.nl zodat ik voor de kerst nog ff op pad kan. Na ff  te balen snel de knop omgezet om nog even door te gaan. Na lang vertrouwen te hebben gehad in mijn eigenbouw streamer stap ik over op een zwarte streamer (Hilco bedankt voor de tip) en niet veel later schuift een klein snoekje over mijn streamer heen.

Al met al een geweldige dag hieronder de stats.